Chichranie, skakanie- trampolina ATHLETIC24

Co to jest ?- pytałam kilka dni temu
Odgadłyście szybko, że to trampolina!!!!
Tak ,Mikołaj przyniósł nam właśnie taką trampolinę.
Przymierzaliśmy się do innej – opisywanej TU
ale zdecydowaliśmy się na tę m.in z tego powodu, że na tej skakać możemy też my- rodzice!

Trampolina stoi cały czas (nie składamy jej). Staś skacze najcześciej- w przerwach w odrabianiu lekcji, gdy jest wkurzony- mówi wtedy ,,idę wyskakać to wkurzenie”.
Marysia mogłaby nie schodzić z trampoliny. Ostatnio zrobiła sobie z niej stolik i rozkłada puzzle, i inne układanki.
Rzeczywiście chętnie gramy na trampolinie (wykorzystując jako stół )w  Dooble.
Trampoliny są dostępne w różnych rozmiarach 80 cm,100 cm, 122 cm więc można je dobrać do rozmiaru…. mieszkania 😉
Na zdjęciu poniżej Mania w pozycji żabki  szykuje się do skoku.

No i dżamp-dżamp !!!! Nie sposób przestać ;-)))

Poczytałam trochę o skakaniu i okazało się, że skakanie na trampolinie jest taką aktywnością,
która nie męczy stawów.

 Lekarze mówią, że
jest ona wskazana zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Ma bowiem bardzo dobry
wpływ na nasz kręgosłup. Wystrzegać się ćwiczeń na trampolinie powinny jedynie
osoby, które cierpią na zaburzenia równowagi spowodowane nieprawidłowościami ze
strony błędnika.

Na stronie

Przeczytamy:
,,Poprawa nastroju to nie jedyna korzyść płynąca ze skakania.
Podczas intensywnych podskoków pracują praktycznie wszystkie mięśnie ciała,
poprawiając naszą kondycję fizyczną. Co jeszcze zyskuje nasz organizm dzięki
ćwiczeniom na trampolinie? 
  •  Dotleniamy większość komórek ciała przez intensywną pracę
    układu sercowo-naczyniowego.
  •  Usprawniamy układ limfatyczny.
  •  Rozwijamy mięśnie ciała.
  •  Zwiększamy gęstość i wytrzymałość kości, dzięki czemu
    zmniejszamy ryzyko złamań. 
  • Poprawiamy koordynację ruchową i zręczność.
  •  Zwiększamy wytrzymałość organizmu.
  •  Spalamy kalorie, a w rezultacie zrzucamy wagę i kształtujemy
    ładniejszą sylwetkę.
 Większość z nas kupuje trampolinę przede wszystkim dla
dzieci. Warto jednak wykorzystać już posiadany sprzęt i zacząć regularnie
ćwiczyć. Codzienna dawka kilkunastominutowego skakania może odpowiadać
kilkudziesięciu minutom spędzonym na uprawianiu innej aktywności fizycznej.
Radości i korzyści mamy więc bardzo dużo. Wykorzystajmy to!”
Następnym razem napiszę o tym  jak ja skaczę – oczywiście na trampolinie ;-)))
————————————————————
Trampolina do kupienia  TU

Ten post ma 8 komentarzy

  1. Oji nam by się przydała taka trampolina do wyskakiwania złości. Szkoda, że mieszkanie za małe.

  2. oho 🙂 narobiłaś nam smaka

  3. latem skakalam, super zabawa 🙂

  4. Musimy tez pomyśleć o trampolinie dla naszego Alutka,
    bo inaczej sprężyny w łóżku nam w końcu strzelą.
    Dobrze wiedzieć, że się sprawdza. Pozdrawiam.

  5. Jupi, ale frajda. Sama też bym poskakała 🙂

  6. Trampolina to zawsze gwarancja ogromnej frajdy dla dziecka. Jeśli ktoś ma ogród to warto również zainwestować w trampolinę ogrodową – zapewnia dziecku godziny zabawy.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.